Het verhaal achter CoreStoneSoft

Techniek, nuchterheid en plezier in het oplossen van problemen.

Ik ben Chris: softwareontwikkelaar, IT-liefhebber en oprichter van CoreStoneSoft. Mijn achtergrond loopt van Limburg via Defensie naar Drenthe en de wereld van software en techniek.

Chris Ensing Eigenaar en softwareontwikkelaar bij CoreStoneSoft
Mijn verhaal

Een route die niet rechtstreeks liep, maar wel logisch uitkwam.

01

Van zuid naar noord

Ik ben Chris, geboren en getogen in het mooie Limburg. Toch heeft het zuiden uiteindelijk plaatsgemaakt voor het noorden, want inmiddels woon ik al bijna twintig jaar in een klein dorpje vlak bij Emmen, in Drenthe. De zachte g heeft daarbij volledig het veld moeten ruimen en heeft plaatsgemaakt voor een vleugje Drents “plat proaten”. Dat zorgt soms nog weleens voor verbaasde blikken bij mensen die horen waar ik oorspronkelijk vandaan kom.

02

Defensie als stevige basis

Mijn carrière begon bij Defensie, waar ik jarenlang met veel plezier heb gewerkt, zowel binnen als voor de organisatie. Daar heb ik geleerd hoe belangrijk betrouwbaarheid, structuur en het oplossen van problemen zijn. Eigenschappen die later ook uitstekend van pas kwamen in de IT.

03

De overstap naar IT

Na mijn tijd bij Defensie maakte ik de overstap naar de burgermaatschappij en vond ik mijn plek in de wereld van de IT. Wat begon als werk, bleek al snel veel meer dan dat.

04

Bugs en vissen

Sommige mensen ontspannen met tuinieren of vissen. Vissen doe ik zelf ook graag, al moet ik toegeven dat ik minstens zoveel tijd besteed aan het vangen van bugs als aan het vangen van vis. Gelukkig zijn softwarebugs meestal makkelijker terug te zetten dan een mooie karper.

05

Van passie naar CoreStoneSoft

In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met het bouwen van applicaties, het uitproberen van nieuwe technieken en het bedenken van slimme oplossingen voor alledaagse uitdagingen. Uit die passie is uiteindelijk CoreStoneSoft ontstaan.

CoreStoneSoft is voor mij de perfecte combinatie van ervaring, creativiteit en techniek. Geen groot bedrijf met meerdere managementlagen en ingewikkelde processen, maar een onderneming waar persoonlijk contact, kwaliteit en praktische oplossingen centraal staan. Gewoon software ontwikkelen omdat het leuk is om te doen én omdat het mensen helpt.

Waarom ik dit doe

Maken wat écht werkt.

Of het nu gaat om een praktische oplossing, een nieuw idee of een technische uitdaging waar anderen liever met een boog omheen lopen: ik vind het mooi om dingen te maken die écht werken. En het liefst natuurlijk zo dat iedereen denkt: “Waarom bestond dit nog niet?”